دنیای الکترونیک

اشتراک گذاشته شده با :

تجارت الکترونیک

هفت گام ساخت یک سایت تجارت الکترونیک مورد اعتماد م
هفت گام ساخت یک سایت تجارت الکترونیک مورد اعتماد م
در بخش اول از این مطلب با ۳ گام اول از هفت گام ساخت سایت تجارت الکترونیک آشنا شدیم که عبارت بودند از لایه امنیتی، درج اطلاعات تماس، تعیین هزینه های حمل و نقل، شیوه های پرداخت و سیاست های عودت پول؛ در ادامه به ۴ گام بعدی اشاره می کنیم:   ۴- حمل رایگان داشته باشید. مشتریان اغلب در هر حالتی از هدایای رایگان استقبال می‌کنند. یکی از راه و روش‌هایی که بارها هم به آن اشاره‌شده و به‌عنوان یکی از روش‌های ترغیب مشتریان به تکمیل خرید خودشان در فضای آنلاین مورداستفاده قرار می‌گیرد، حمل رایگان کالا و محصولات خریداری‌شده است. به‌عنوان یک نمونه کاملاً مشخص از چگونگی تأثیرگذاری حمل رایگان محصولات بر میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری می‌توان به تحقیق انجام‌شده توسط Red Door در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد که در آن با اضافه شدن حمل رایگان خدمات و محصول، میزان فروش‌های آنلاین تا ۹۰% افزایش را تجربه کرده بود.   ۵- پشتیبانی فوری ارائه دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای به دست آوردن اعتماد مشتریان و وفاداری آن‌ها ارائه خدمات مشتریان قابل‌اعتماد و همچنین پایدار و پیوسته است. در نمونه ای مشاهده شده است که نرخ تبدیل مشتریان برای یک شرکت از افزایش قابل‌توجه و باورنکردنی ۲۵۰% تنها با گوش دادن به صحبت‌ها و خواسته‌های مشتریان و تشخیص نقاط درد و نارضایتی آن‌ها افزایش پیداکرده است. این کار درواقع از طریق چک کردن بیش از ۱۰۰۰ تماس آنلاین مشتریان با مرکز خدمات مشتریان و همچنین بررسی و رسیدگی کردن به بیش از ۲۰۰۰ پیام ارسال‌شده از طرف مشتریان شامل شکایات و … حاصل‌شده است.     ۶- برای حضور در شبکه‌های اجتماعی بودجه تعیین کنید. با حضور آنلاین برای تجارت الکترونیک خود کسب اعتماد کنید. شبکه‌های اجتماعی آمار مرتبط با حوزه تجارت الکترونیک که توسط سایت HostingFacts.com جمع‌آوری‌شده است، به موارد زیاد اشاره دارد: – فروش‌های ایجادشده درنتیجه هدایت کاربر از شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴ با پیش‌بینی افزایش در سال‌های آتی رشدی معادل ۲۰۲% را تجربه کرده‌اند. – ۳۸% از مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند که تعامل در شبکه‌های اجتماعی یکی از دلایل آن‌ها برای بازدید از وب‌سایت خرده‌فروشان بوده است. نظرت درج‌شده توسط کاربران آنلاین بر اساس مقاله‌ای که توسط Kissmetrics منتشرشده است، ۵۵% از تصمیم‌های خرید خریداران تحت تأثیر نظرات کاربران آنلاین انجام‌شده است، که تأکید دارد که موضوع تائید اجتماعی یک شعار دیگر نبوده و این موضوع که کسب‌وکار شما به‌صورت آنلاین قابل پیدا شدن و در دسترس باشد به‌شدت بر میزان اعتماد مشتریان می‌افزاید.   ۷- از کاربرپسند بودن و سرعت‌بالای سایت اطمینان کسب کنید. در سال ۲۰۱۶ یک اینفوگرافیک توسط سایت NetImperative.com منتشر شد که حقایق جالب‌توجه زیر را در رابطه با سرعت سایت و کیفیت طراحی آن نشان می‌داد: – رضایت مشتری به ازاء هر یک ثانیه که بالا آمدن یک وب‌سایت به طول بیانجامد چیزی در حدود &% کاهش پیدا می‌کند. – ۶۵% مصرف‌کنندگان بیشتر از ۳ ثانیه خود را معطل بالا آمدن یک وب‌سایت نمی‌کنند. – ۷۶% از مشتریان معتقدند که راحتی استفاده از یک وب‌سایت تنها و مهم‌ترین خصوصیت یک وب‌سایت است. – ۹۳% از مصرف‌کنندگان تصمیم‌های خرید خود را بر این اساس قرار می‌دهند که آیا ظاهر بصری وب‌سایت موردنظر را دوست دارند یا خیر؟ – ۵۲% از مصرف‌کنندگان هم درصورتی‌که طراحی ظاهری یک وب‌سایت را دوست نداشته باشند، آن وب‌سایت را ترک کرده و هرگز به آن برنمی‌گردند.   با توجه به‌تمامی این موارد، همواره در نظر داشته باشید که طراحی سایت خود را به صورتی مدنظر داشته باشید که حرکت و هدایت کاربر در درون آن ساده و آسان باشد نیازی به پهنای باند سرعت زیاد اینترنت برای جابجا شدن کاربر از صفحه‌ای به صفحه دیگر نداشته باشد که تنها موجب کاسته شدن از میزان رضایت کاربر است. درحالی‌که طراحی ظاهری و بصری یک وب‌سایت به‌طور حتم یکی از فاکتورهای اساسی برای در نظر گرفتن در یک وب‌سایت است، امام همه‌چیز به طراحی ظاهری یک وب‌سایت ختم نمی‌شود.   نتیجه‌گیری در کسب‌وکارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک ، همواره با رقابت روبرو هستید و برای برنده شدن در این رقابت تنها و بهترین راه‌حل شما به دست آوردن اعتماد مشتریان و خوشحال کردن آن‌ها تا مرز وفاداری است و ازآنجایی‌که تقاضا و احساسات مصرف‌کننده در طی زمان تغییر کرده و تکامل پیدا می‌کند، به یاد داشته باشید که همواره بر عملکرد خود نظارت داشته باشید، آن را تحلیل کنید و کمبودهای آن را رفع کنید. برچسب ها: تجارت الکترونیک, وبسایت مورد اعتماد اشتراک گذاری :

 هفت گام ساخت یک سایت تجارت الکترونیک مورد اعتماد
 هفت گام ساخت یک سایت تجارت الکترونیک مورد اعتماد
موضوع امنیت باید همواره یکی از اولویت‌های هر سایت تجارت الکترونیک باشد، اما به نظر می‌رسد که گویی این موضوع همچنان خیلی مورد اهمیت و توجه فعالان این عرصه قرار نگرفته است.   تحلیل موارد حمله‌های انجام‌شده به سایت‌های فروش آنلاین در سال‌های گذشته اطلاعاتی را روشن می‌کند که فعالان این عرصه آن‌چنان هم با آن‌ها ناآشنا نیستند: بر اساس این اطلاعات می‌توان گفت که این دسته از سایت‌ها همچنان جزء بالاترین هدف‌ها با ۱۷% در سال ۲۰۱۵ و ۱۱% در سال ۲۰۱۴ برای هکرها بوده‌اند.   یافتن انگیزه این دسته از افراد هم خیلی سخت نیست، چرا فقط توجه به حجم معاملات این سایت‌ها نشان می‌دهد که این حجم در سال ۲۰۱۵ برابر ۴۵۵ میلیون یورو بوده و انتظار می‌رود با ۱۳% افزایش در سال ۲۰۱۶ به ۵۱۰ میلیون یورو و در سال ۲۰۱۷ ۵۹۸ میلیون یورو افزایش پیدا کند.   چطوری یک وب‌سایت تجارت الکترونیک بسازیم که مشتریان به آن اعتماد کنند؟ تجارت الکترونیک، بدون شک حوزه بسیار وسیعی است به‌منظور اینکه یک سایت در این عرصه با موفقیت روبرو شود، باید همواره سودآور باشد، به عبارتی باید از قدرت و توان تبدیل بازدیدکننده به مشتری نهایی برخوردار باشد. اما چه چیزی درواقع موجب ایجاد این توان می‌شود؟ کاملاً روشن است که فاکتورهای زیادی در این موضوع اثرگذار هستند و اعتماد مشتریان مهم‌ترین آن‌هاست. در ادامه گام‌هایی را شرح می‌دهیم که برای جلب اعتماد مشتریان می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید:     ۱- وب‌سایت خود را از طریق یک مهروموم امنیتی، معتبر سازید و یک نماد اعتماد برای آن تهیه کنید. یک‌لایه امنیت انتقال برای آن داشته باشید. مهروموم امنیتی نمونه‌های غیربومی این مهروموم‌های امنیتی مثل McAfee و Norton Secured Seal تأثیر قابل‌توجهی بر روی نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری داشته‌اند که به‌طور متوسط برابر حدود ۱۱% است. اما به‌عنوان نمونه بومی آن می‌توان به نماد الکترونیک فروشگاه‌های ایرانی اشاره کرد که حتی در موارد بسیاری دیده‌شده درج نام سایت، در سایت این نماد به‌عنوان یک بک لینک عمل کرده و بازدیدکننده‌های بسیار زیادی را به سمت سایت تجارت الکترونیک مربوطه هدایت می‌کند. امنیت لایه انتقال پروتوکول امنیتی لایه انتقال که با استفاده شدن از حروف HTTPS در ابتدای آدرس یک سایت مشخص می‌شود، نشان‌دهنده استفاده سایت مذبور از روشی امن برای انتقال اطلاعات کاربر بوده و از طرفی گوگل هم در سایت ۲۰۱۴ اعلام کرده که سایت‌ها استفاده‌کننده از این پروتوکول از رتبه بالاتری در رتبه‌بندی خود برخوردار می‌شوند. همچنین بر اساس تحقیقی دیده‌شده که ۸۴% کاربران در برخورد با سایتی که از لایه امنیتی استفاده نکنند، خرید خود را متوقف کرده و از آن خارج می‌شوند.   ۲- جزئیات اطلاعات تماس خود را بر روی سایت منتشر کنید. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ از بین ۲۰۰۰ شهروند انگلیسی انجام‌شده، ۴۶% پاسخ‌دهندگان به‌روشنی اعلام کرده‌اند که عموماً از وب‌سایت‌هایی خرید می‌کنند که دارای اطلاعات تماس دقیق و روشنی باشند. این موضوع به‌روشنی نشان می‌دهد که یک‌راه مطمئن برای به دست آوردن اعتماد کاربران و از بین بردن ترس آن‌ها نسبت به سایت‌های کلاه‌برداری و … داشتن یک آدرس دقیق روشن فیزیکی برای مراجعه و یک شماره تماس برای تماس کاربران در مواقع موردنیاز هست.   ۳- هزینه‌های حمل‌ونقل معقول تعیین کنید، زمان تحویل را مشخص کنید و شیوه‌های پرداخت و سیاست‌های منطقی و درستی برای بازگرداندن پول در نظر بگیرید. تحقیقی که در این زمینه انجام‌شده به‌روشنی اعلام می‌دارد که بیش از ۶۰% مشتریان تمایل به تکمیل کردن خرید خود بر روی وب‌سایت‌هایی دارند که مبلغ دقیقی برای حمل کالای خریداری‌شده معین کرده باشند. همچنین ۷۱% این مشتریان اغلب سبد خرید خود را به دلیل وجود هزینه‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و مخفی ترک می‌کنند، ۷۵% به دلیل هزینه‌های حمل بالا و ۵۹% هم به دلیل نگرانی در شیوه‌های پرداخت درنهایت تصمیم به ترک سبد خرید خود می‌گیرند. نکته نهایی اینکه باید تکلیف خود را با هزینه‌ها مشخص کنید و به‌طور روشن و صریح در رابطه با هر موضوعی که هزینه اضافی را برای مشتری ایجاد کند، اظهارنظر کنید و همچنین با استفاده از روش‌های پرداخت گیج‌کننده، پیچیده و غیرمنطقی سعی در قانع کردن و ساکت کردن مشتریان خود نداشته باشید. ادامه دارد . . . برچسب ها: تجارت الکترونیک, وبسایت مورد اعتماد اشتراک گذاری :
چالش های اساسی پیش روی کسب و کار و تجارت الکترونیک
چالش های اساسی پیش روی کسب و کار و تجارت الکترونیک
ظهور تجارت الکترونیک بر آنچه که ما در حال حاضر «بازاریابی » می نامیم ، تأثیر بسیاری خواهد گذاشت . رشد تجارت الکترونیک و تغییر فرآیندهای مصرف کننده که توسط ارتباطات الکترونیک حاصل شده است ، موج جدیدی از بازمهندسی ها، ادغام ها و ترکیب ها و همچنین یافته ها و دستاوردهایی را با خود همراه ساخته است …
چالش های اساسی پیش روی کسب و کار و تجارت الکترونیک
چالش های اساسی پیش روی کسب و کار و تجارت الکترونیک
ظهور تجارت الکترونیک بر آنچه که ما در حال حاضر «بازاریابی » می نامیم ، تأثیر بسیاری خواهد گذاشت . رشد تجارت الکترونیک و تغییر فرآیندهای مصرف کننده که توسط ارتباطات الکترونیک حاصل شده است ، موج جدیدی از بازمهندسی ها، ادغام ها و ترکیب ها و همچنین یافته ها و دستاوردهایی را با خود همراه ساخته است …
تلاش برای ساختن الگو از خانم ها در تجارت الکترونیک
تلاش برای ساختن الگو از خانم ها در تجارت الکترونیک
...حضور دو سخنران زن در روز اول کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل از دید مخاطبان دور نماند. برخی از کاربران توییتر که سر شوق آمده بودند٬ در این باره توییت کردند. یکی از کسانی که به صورت آن لاین مراسم را تماشا کرده بود٬ در توییتر نوشت آرزو می کرد آن جا بود و از نزدیک می دید که بالاخره اپل نه یکی٬ که دو زن را به عنوان سخنران انتخاب کرد…
تلاش برای ساختن الگو از خانم ها در تجارت الکترونیک
تلاش برای ساختن الگو از خانم ها در تجارت الکترونیک
...حضور دو سخنران زن در روز اول کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل از دید مخاطبان دور نماند. برخی از کاربران توییتر که سر شوق آمده بودند٬ در این باره توییت کردند. یکی از کسانی که به صورت آن لاین مراسم را تماشا کرده بود٬ در توییتر نوشت آرزو می کرد آن جا بود و از نزدیک می دید که بالاخره اپل نه یکی٬ که دو زن را به عنوان سخنران انتخاب کرد…
شکوفایی حوزه تجارت الکترونیک ایران در گرو رفع موان
شکوفایی حوزه تجارت الکترونیک ایران در گرو رفع موان
دو تصمیم بزرگ در مدت اخیر، اثرگذاری زیادی روی رشد پتانسیل بخش تجارت الکترونیک ایران داشته اند و به نوعی ریسک سرمایه گذاری در این بخش را کاهش داده اند. همان گونه که می توان حدس زد تصمیم اول به صدور مجوز ارائه ی اینترنت 3G روی شبکه ی موبایل برمی گردد که به سرعت ضریب نفوذ اینترنت همراه را در ایران افزایش داد و برد آن را گسترده تر کرد. پیش از این مخالفت هایی با ارائه ی اینترنت پر سرعت روی شبکه ی موبایل صورت گرفته بود. با این وجود رایتل، اپراتور سوم موبایل موفق شد این مخالفت ها را پشت سر بگذارد و برای اولین بار اجازه ی ارائه ی این خدمات را دریافت کند و تا ۱۸ ماه پیش آن را در انحصار خود داشته باشد. از آنجایی که طیف گسترده ای از کاربران اینترنت در ایران به استفاده از اینترنت روی تلفن هوشمند خود علاقه دارند، تصمیم اخیر دولت برای اعطای مجوز ارائه ی اینترنت 3G و 4G به دو اپراتور دیگر موبایل، باعث رشد فوق العاده ی استفاده از اینترنت و کاهش شکاف موجود در این زمینه بین مناطق شهری و روستایی شده است. با همه ی این ها، بخش تجارت الکترونیک در ایران هنوز چیزی حدود ۲۵ سال از کشوری مثل آمریکا عقب است. از آن زمان مشخص شده است منطقی که پشت مقوله ی رشد تجارت الکترونیک در این کشور وجود دارد، منطق استواری است: بازار آفلاین ایران بازاری چندپاره است که توزیع کنندگان مسلط بر آن علاقه ی زیادی به بازی با قیمت ها دارند. تجارت الکترونیک یا خرید و فروش اینترنتی توانسته است در این میان تا حدی شفافیت داشته باشد و به مشتریان خود اجازه می دهد فریب خرده فروشان آفلاینی که در قیمت های خود شفافیت ندارند را نخورده و بفهمند قیمت واقعی محصول مورد نظرشان در بازار چقدر باید باشد. این حقیقت که بالای ۶۰ درصد از جمعیت ایران زیر ۳۰ سال سن دارند و بخش بزرگی از جمعیت کشور را جمعیت جوان متصل به اینترنت تشکیل می دهند نیز احتمالاً در موفقیت این بخش نقش دارد. نظر به اینکه دسترسی داشتن به طیف متنوعی از محصولات با قیمت مناسب می تواند در بازار های آفلاین ایران با چالش هایی همراه شود، خرید آنلاین با محبوبیتی روزافزون مواجه شده است. اما برویم سراغ دومین تصمیم. موفقیت دولت در رسیدن به توافق جامع هسته ای (برجام) بر حال و هوای کسب و کار های کشور نیز به شدت اثرگذار بوده است. بازار نه چندان قدرتمند ایران، عملاً باعث شده است شرکت های موجود فعال در زمینه ی تجارت الکترونیک، بیشتر به چشم سرمایه گذاران جدید و علاقمند به سرمایه گذاری بیایند. به گفته ی مدیرعامل یکی از دو بازیگر عمده ی حوزه ی تجارت الکترونیک در ایران، جذابیت سرمایه گذاری در شرکت متبوعش از زمان امضا شدن توافق هسته ای در سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. با این وجود، فشار تحریم ها هنوز به اندازه ای که انتظار می رفت فروکش نکرده و این یعنی تقاضای مصرف کننده برای محصولاتی که شرکت های تجارت الکترونیک نسبت به توزیع آنها اقدام می کنند هنوز جهش مورد انتظار را به خود ندیده است. با این رؤیت پذیری بالا و همینطور پتانسیل رشدی که هنوز محقق نشده، احتمال آن می رود گشایش هایی که دولت روحانی در دستور کار خود قرار داده در میان مدت تا دراز مدت، برای شرکت های فعلی فعال در این زمینه بسیار مفید واقع شود. شرکت های فعال در زمینه ی تجارت الکترونیک یک برتری تعیین کننده ی دیگر نیز پیدا کرده اند. از آنجایی که دست بسیاری از شرکت های بین المللی کاملاً از ایران کوتاه شده و هنوز هم کوتاه باقی مانده، شرکت هایی مثل بامیلو و دیجی کالا توانسته اند سهم قابل توجهی از این بازار مهم را به نام خود بزنند. سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی نظیر آمازون در ایران هنوز غیر قانونی است. جذابیت سرمایه گذاری، وجود فضای لازم برای رشد و گسترش، و عدم حضور جدی توزیع کنندگان خارجی در این بازار، از جمله اجزای اصلی موفقیت ادامه دار شرکت های داخلی فعال در این زمینه است. البته هنوز خطری جدی وجود دارد. حتی به رغم تعلیق تحریم ها در نتیجه ی به ثمر نشستن توافق هسته ای، تحقق منافع اقتصادی این توافق هنوز از سوی سرمایه گذاران با ریسک های قابل ملاحظه ای همراه است. سرمایه گذاران خارجی هنوز از دشواری های کار کردن با ایران هراس دارند. حضور قدرت های کلان اقتصادی در داخل، مسیریابی را در اقتصاد ایران دشوار می کند. بسیاری از قوانین و مقررات پیچیده و محدود کننده ی قانونی در آمریکا نیز هنوز به قوت خود باقی هستند و همین موضوع باعث می شود بانک های اروپایی از ترس متهم شدن به فعالیت و همکاری غیر قانونی با ایران، خود را از داد و ستد با این کشور دور نگه دارند. به این ترتیب در صورت ادامه ی اوضاع به همین منوال، بازار های در حال ظهور دیگری، از جمله هند، ترکیه و حتی پاکستان، که ورود به آنها برای سرمایه گذاران خارجی به مراتب آسان تر از ایران است می توانند انتخاب های جذابی برای سرمایه گذاران باشند. هرچه باشد کشور های مذکور، برای جذب سرمایه گذاران خارجی و ورود سردمداران تجارت الکترونیک جهان، چالش های به مراتب کمتری به همراه دارند.
شکوفایی حوزه تجارت الکترونیک ایران در گرو رفع موان
شکوفایی حوزه تجارت الکترونیک ایران در گرو رفع موان
دو تصمیم بزرگ در مدت اخیر، اثرگذاری زیادی روی رشد پتانسیل بخش تجارت الکترونیک ایران داشته اند و به نوعی ریسک سرمایه گذاری در این بخش را کاهش داده اند. همان گونه که می توان حدس زد تصمیم اول به صدور مجوز ارائه ی اینترنت 3G روی شبکه ی موبایل برمی گردد که به سرعت ضریب نفوذ اینترنت همراه را در ایران افزایش داد و برد آن را گسترده تر کرد. پیش از این مخالفت هایی با ارائه ی اینترنت پر سرعت روی شبکه ی موبایل صورت گرفته بود. با این وجود رایتل، اپراتور سوم موبایل موفق شد این مخالفت ها را پشت سر بگذارد و برای اولین بار اجازه ی ارائه ی این خدمات را دریافت کند و تا ۱۸ ماه پیش آن را در انحصار خود داشته باشد. از آنجایی که طیف گسترده ای از کاربران اینترنت در ایران به استفاده از اینترنت روی تلفن هوشمند خود علاقه دارند، تصمیم اخیر دولت برای اعطای مجوز ارائه ی اینترنت 3G و 4G به دو اپراتور دیگر موبایل، باعث رشد فوق العاده ی استفاده از اینترنت و کاهش شکاف موجود در این زمینه بین مناطق شهری و روستایی شده است. با همه ی این ها، بخش تجارت الکترونیک در ایران هنوز چیزی حدود ۲۵ سال از کشوری مثل آمریکا عقب است. از آن زمان مشخص شده است منطقی که پشت مقوله ی رشد تجارت الکترونیک در این کشور وجود دارد، منطق استواری است: بازار آفلاین ایران بازاری چندپاره است که توزیع کنندگان مسلط بر آن علاقه ی زیادی به بازی با قیمت ها دارند. تجارت الکترونیک یا خرید و فروش اینترنتی توانسته است در این میان تا حدی شفافیت داشته باشد و به مشتریان خود اجازه می دهد فریب خرده فروشان آفلاینی که در قیمت های خود شفافیت ندارند را نخورده و بفهمند قیمت واقعی محصول مورد نظرشان در بازار چقدر باید باشد. این حقیقت که بالای ۶۰ درصد از جمعیت ایران زیر ۳۰ سال سن دارند و بخش بزرگی از جمعیت کشور را جمعیت جوان متصل به اینترنت تشکیل می دهند نیز احتمالاً در موفقیت این بخش نقش دارد. نظر به اینکه دسترسی داشتن به طیف متنوعی از محصولات با قیمت مناسب می تواند در بازار های آفلاین ایران با چالش هایی همراه شود، خرید آنلاین با محبوبیتی روزافزون مواجه شده است. اما برویم سراغ دومین تصمیم. موفقیت دولت در رسیدن به توافق جامع هسته ای (برجام) بر حال و هوای کسب و کار های کشور نیز به شدت اثرگذار بوده است. بازار نه چندان قدرتمند ایران، عملاً باعث شده است شرکت های موجود فعال در زمینه ی تجارت الکترونیک، بیشتر به چشم سرمایه گذاران جدید و علاقمند به سرمایه گذاری بیایند. به گفته ی مدیرعامل یکی از دو بازیگر عمده ی حوزه ی تجارت الکترونیک در ایران، جذابیت سرمایه گذاری در شرکت متبوعش از زمان امضا شدن توافق هسته ای در سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. با این وجود، فشار تحریم ها هنوز به اندازه ای که انتظار می رفت فروکش نکرده و این یعنی تقاضای مصرف کننده برای محصولاتی که شرکت های تجارت الکترونیک نسبت به توزیع آنها اقدام می کنند هنوز جهش مورد انتظار را به خود ندیده است. با این رؤیت پذیری بالا و همینطور پتانسیل رشدی که هنوز محقق نشده، احتمال آن می رود گشایش هایی که دولت روحانی در دستور کار خود قرار داده در میان مدت تا دراز مدت، برای شرکت های فعلی فعال در این زمینه بسیار مفید واقع شود. شرکت های فعال در زمینه ی تجارت الکترونیک یک برتری تعیین کننده ی دیگر نیز پیدا کرده اند. از آنجایی که دست بسیاری از شرکت های بین المللی کاملاً از ایران کوتاه شده و هنوز هم کوتاه باقی مانده، شرکت هایی مثل بامیلو و دیجی کالا توانسته اند سهم قابل توجهی از این بازار مهم را به نام خود بزنند. سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی نظیر آمازون در ایران هنوز غیر قانونی است. جذابیت سرمایه گذاری، وجود فضای لازم برای رشد و گسترش، و عدم حضور جدی توزیع کنندگان خارجی در این بازار، از جمله اجزای اصلی موفقیت ادامه دار شرکت های داخلی فعال در این زمینه است. البته هنوز خطری جدی وجود دارد. حتی به رغم تعلیق تحریم ها در نتیجه ی به ثمر نشستن توافق هسته ای، تحقق منافع اقتصادی این توافق هنوز از سوی سرمایه گذاران با ریسک های قابل ملاحظه ای همراه است. سرمایه گذاران خارجی هنوز از دشواری های کار کردن با ایران هراس دارند. حضور قدرت های کلان اقتصادی در داخل، مسیریابی را در اقتصاد ایران دشوار می کند. بسیاری از قوانین و مقررات پیچیده و محدود کننده ی قانونی در آمریکا نیز هنوز به قوت خود باقی هستند و همین موضوع باعث می شود بانک های اروپایی از ترس متهم شدن به فعالیت و همکاری غیر قانونی با ایران، خود را از داد و ستد با این کشور دور نگه دارند. به این ترتیب در صورت ادامه ی اوضاع به همین منوال، بازار های در حال ظهور دیگری، از جمله هند، ترکیه و حتی پاکستان، که ورود به آنها برای سرمایه گذاران خارجی به مراتب آسان تر از ایران است می توانند انتخاب های جذابی برای سرمایه گذاران باشند. هرچه باشد کشور های مذکور، برای جذب سرمایه گذاران خارجی و ورود سردمداران تجارت الکترونیک جهان، چالش های به مراتب کمتری به همراه دارند.
۵ روشِ پول درآوردن با تجارت الکترونیک
۵ روشِ پول درآوردن با تجارت الکترونیک
این روزها پول درآوردن از طریق تجارت الکترونیک به سرعت افزایش یافته است. بریتانیایی ها، با پیش بینی میانگین ۱، ۸۰۰ دلار خرید اینترنتی به ازای هر نفر در ۲۰۱۵، بزرگ ترین هزینه کنندگانِ برخط در اروپا هستند. به سبب افزایش ۱۶ درصدی سال به سال است که میزان خرده فروشی های برخط (  تجارت الکترونیک) در بریتانیا به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است…
۵ روشِ پول درآوردن با تجارت الکترونیک
۵ روشِ پول درآوردن با تجارت الکترونیک
این روزها پول درآوردن از طریق تجارت الکترونیک به سرعت افزایش یافته است. بریتانیایی ها، با پیش بینی میانگین ۱، ۸۰۰ دلار خرید اینترنتی به ازای هر نفر در ۲۰۱۵، بزرگ ترین هزینه کنندگانِ برخط در اروپا هستند. به سبب افزایش ۱۶ درصدی سال به سال است که میزان خرده فروشی های برخط (  تجارت الکترونیک) در بریتانیا به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است…