دنیای الکترونیک

اشتراک گذاشته شده با :

اندرو ویلسون

گزارش مالی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016؛ موف
گزارش مالی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016؛ موف
بنابر گزارش مالی اخیر کمپانی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016، به نظر می رسد میلیون ها گیمر کماکان به تجربه دو بازی استار وارز بتلفرانت و بتلفیلد 4 ادامه می دهند. بنابر گزارش این ناشر آمریکایی، فرنچایز بتلفیلد، که نسخه چهارم آن بعد از سه سال هنوز به بیشتری بازیکنان ممکن دسترسی دارد، توسط 11.5 میلیون گیمر طی سه ماهه اخیر تجربه شده است. در همین حال، بازی استاروارز بتلفرانت که با استفاده از تب و تاب موجود برای فرنچایز جنگ های ستاره ای موفق به جلب توجه مخاطبان شده بود، در سه ماه گذشته، 6.6 میلیون کاربر داشته و مضاف بر آن، تعداد بازیکنان Madden NFL 16 هم رشدی 20 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته را تجربه نموده است. برای سه ماهه ای که در تاریخ 30 ژوئن به پایان رسید، الکترونیک آرتز خبر از دستیابی به نرخ درآمد 1.27 میلیارد دلاری داده است که رشدی اندک در قیاس با درآمد 1.2 میلیارد دلاری سه ماهه دوم 2015 در آن به چشم می خورد. کمپانی مورد اشاره می گوید که 54 درصد از این درآمد، مربوط به فروش دیجیتالی عناوین مختلف بوده است که 689 میلیون دلار (در قیاس با درآمد 623 میلیون دلاری در همین حوزه طی سه ماهه نخست 2016) را به خود اختصاص داده است. 300 میلیون دلار از مجموع درآمد دیجیتالی، مربوط به فروش محتویات اضافه و بسته های الحاقی و 137 میلیون دلار دیگر مربوط به فروش نسخه کامل بازی های ویدیویی بوده است. علاوه بر این ناگفته نماند که فروش اشتراک سرویس های EA Access و Origin Access روی پلتفرم های اکس باکس وان و پی سی نیز به تنهایی درآمدی 87 میلیون دلاری روانه جیب الکترونیک آرتز کرده است. گذشته از این مسائل، به نظر می رسد که الکترونیک آرتز نسبت به عرضه کنسول های جدید سونی و مایکروسافت هیجان زده است. به گفته مدیرعامل الکترونیک آرتز، «اندرو ویلسون» (Andrew Wilson)، عرضه مدل های ارتقایافته کنسول های فعلی، که با نام «پلی استیشن 4 نئو» و «اکس باکس وان اسکورپیو» شناخته می شوند، به طولانی تر شدن چرخه عمر کنسول های بازی کمک خواهد کرد. ویلسون همچنین به صورت مختصر گفته است که کمپانی الکترونیک آرتز، کار روی عناوین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نیز شروع کرده است. در واقع اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش برایتان نوشتیم این کمپانی، واحد جدیدی به نام Frostbite Labs تشکیل داده که با هدف تحقیق روی تکنولوژی های مورد اشاره و نیز مسائلی چون یادگیری عمیق ماشینی و استفاده از آن در توسعه بازی های ویدیویی پدید آمده است. بنابراین اگر بزودی یک بازی واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده از سوی آمریکایی ها عرضه شود، جای تعجب چندانی نخواهد داشت. مدیر عامل الکترونیک آرتز افزوده که نسبت به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن بسیار هیجان زده است؛ هدستی که به عقیده وی، «قیمتی مناسب» داشته و با تکنولوژی قدرتمندی توسعه یافته است. وی همچنین افزوده که اخیراً موفق به تجربه یک بازی بسیار هیجان انگیز که توسط یکی از تیم های الکترونیک آرتز توسعه می یابد، شده و از آن لذت فراوان برده برده است. با این همه ویلسون نگفته که آیا این بازی، همان Star Wars Battlefront: X-Wing VR Mission بوده که در کنفرانس سونی طی E3 2016 معرفی شد یا عنوان معرفی نشده ای دیگر. در حوزه واقعیت افزوده نیز الکترونیک آرتز همچون همتای فرانسوی خود، یعنی یوبیسافت، به تمجید از بازی پوکمون گو پرداخته و می گوید که آخرین ساخته استودیوی Niantic Labs، به شکلی موفقیت آمیز توانسته تکنولوژی واقعیت افزوده را به دست مردم رسانده و آنها را با این تکنولوژی نوپا آشنا سازد.

انتشار گزارش مالی الکترونیک آرتز؛ از فروش بی نظیر…
انتشار گزارش مالی الکترونیک آرتز؛ از فروش بی نظیر…
کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را ارائه کرده است که اطلاعات جالبی درباره عناوین مختلف این ناشر بزرگ به همراه می آورد. پیش از هر چیز، الکترونیک آرتز اعلام کرده که نسخه بعدی سری بازی بتلفیلد در زمان مقرر، یعنی فصل تعطیلات 2016، توسط استودیوی DICE عرضه خواهد شد. در همین حال، نسخه دوم سری بازی Titanfall نیز در دستور کار قرار دارد که تهیه کنندگان بازی، آن را فوق العاده خوانده اند؛ البته تاریخ انتشار تایتان فال 2 به صورت دقیق اعلام نشده و نمی دانیم که آیا اصلا در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد یا خیر. علاوه بر این، الکترونیک آرتز اشاره ای به بازی Mass Effect Andromeda نیز کرده و اعلام نموده که این عنوان، اواخر سال مالی امسال به بازار عرضه می شود؛ این بدان معناست که شاید نسخه بعدی مس افکت، حداکثر در فصل پاییز و با ورود به سه ماهه نخست سال مالی 2017 به دست مخاطبان برسد. جدا از همه این ها نیز، بازی Mirror's Edge Catalyst طبق زمان بندی قبلی و در ماه مه عرضه خواهد شد. این ناشر بزرگ هم چنین اعلام داشته که بازی های جدیدی مربوط به بخش EA Sports در حال تولید اند که تا چند ماه آینده، اطلاعات بیشتری درباره آن ها منتشر خواهد شد. جدا از عناوین در دست کار، تحلیلگران و سرمایه گذاران سوالاتی درباره بازی Star Wars Battlefront نیز داشته اند و الکترونیک آرتز اعلام کرده که این عنوان تا به امروز، چیزی در حدود 13 میلیون واحد فروخته است. الکترونیک آرتز جزییات زیادی درباره بتلفرانت اعلام نکرده اما تایید نموده که فروش نسخه های فیزیکی بازی، بسیار بیشتر از انتظار آن ها ظاهر شده است. در همین حال، نسخه دیجیتالی بازی مورد بحث هم درآمدی برابر با 130 میلیون دلار روانه جیب الکترونیک آرتز کرده است. آمار عمومی الکترونیک آرتز اعلام کرده که در سه ماهه مالی اخیر، به سود عملیاتی 1.07 میلیارد دلاری رسیده که البته با کاهشی اندک نسبت به درآمد 1.126 میلیارد دلاری همین بازه زمانی در سال پیش همراه است. با این حال و با وجود کاهش درآمد، به نظر می رسد که الکترونیک آرتز با در نظرگیری سود خالص، رشد چشمگیری نسبت به چند سال اخیر داشته است. علاوه بر این، الکترونیک آرتز خود را «ناشر شماره یک روی کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در جهان غرب» خوانده است که در نوع خود جالب به نظر می رسد. این لقب از جایی به دست آمده که با در نظر گیری سال تقویمی، بازی Madden NFL 16 به پرفروش ترین بازی ورزشی ایالات متحده تبدیل شد و FIFA 16 نیز صدر جدول عناوین اروپا را به تصرف خود درآورد. الکترونیک آرتز هم چنین به صورت خلاصه آمار و ارقامی درباره عملکرد بازی های خود به اشتراک گذاشته است؛ به گفته آن ها، بازی نید فور اسپید توانست در سه ماهه سوم سال پیش، بیش از دو برابر نسخه قبلی خود کاربران را جذب کند. از سوی دیگر، گیمرها در سه ماهه سوم چیزی در حدود 150 میلیون ساعت به بخش چندنفره بتلفیلد 4 و بتلفیلد هاردلاین اختصاص داده اند. بازی Star Wars: The Old Republic توانست به بیشترین سطح از تعداد مشترکین در سه سال اخیر برسد و اپلیکیشن Madden NFL Mobile نیز با رشد 50 درصدی کاربران فعال همراه بوده است.
مدیر عامل الکترونیک آرتز: نمی خواهیم به عنوان «کم…
مدیر عامل الکترونیک آرتز: نمی خواهیم به عنوان «کم…
کسب مقام «بدترین کمپانی سال از دیدگاه مردم» آن هم در دو سال پیاپی، شرایط سختی برای الکترونیک آرتز ایجاد کرد و مدیران این کمپانی را مجبور ساخت که تا حدی به وضعیت کاری و سیاست های رایج خود سر و سامان دهند. اندرو ویلسون، مدیر عامل الکترونیک آرتز که با ورود خود، تکانی اساسی به این کمپانی داد، به تازگی سخنان جالبی مطرح کرده است. ویلسون در طی کنفرانس B.C. Tech Summit هفته گذشته، صحنه را در اختیار گرفت و به حضار اطمینان خاطر داد که الکترونیک آرتز نمی خواهد به عنوان «کمپانی طمع کار» صنعت بازی های ویدیویی شناخته شود. به عقیده وی، الکترونیک آرتز به عنوان ناشری شناخته می شود که صرفا به دنبال پول مردم است و به چیز دیگری اهمیت نمی دهد. اما ویلسون می گوید که آن ها چنین اهدافی ندارند؛ البته وی توضیح بیشتری درباره اهداف خود و کارمندان اش ارائه نداده. ویلسون در حالی این سخنان را به زبان آورده که مشخصا، از احساسات مردم و مخاطبان، نسبت به سیاست های الکترونیک آرتز باخبر است. در هر صورت، بدیهی است که اندرو ویلسون تلاش دارد تا برند الکترونیک آرتز را یک بار دیگر به نامی قابل اعتماد برای مخاطبان تبدیل کند. از زمان ورود ویلسون، تغییر سیاست های کمپانی مورد بحث فاحش بوده و این ناشر ترجیح داده که به جای عرضه عناوین ناقص و پر ایراد، انتشار آن ها را به تعویق انداخته و یا حتی کنسل کند. دو بازی Battlefield: Hardline و Dragon Age: Inquisition برای مثال با تاخیر زیادی عرضه شدند.